MPGA nariams

Kaip išsaugoti gerą nuotaiką?

gruodžio 2, 2016

Šaltuoju metų laiku vis dažniau išgirstame: „Man – depresija“. Niūrios mintys, galvos skausmas, irzlumas ir motyvacijos stoka gali atrodyti kaip neginčijami depresijos požymiai, tačiau sveikatos specialistai pataria nedaryti skubotų išvadų. Gal būti, kad jūsų organizmui tiesiog stinga tam tikrų vitaminų ir mikroelementų.

Kodėl atvėsus orams jaučiamės blogai?

Kartu su vasaros šiluma pamažu išsenka ir mūsų organizmui reikalingų vitaminų ir mikroelementų atsargos. Organizmui pritrūkus protinei veiklai ir nervų sistemai būtino magnio, folio rūgšties, vitamino B12 ir omega-3 riebalų rūgščių, žmogus gali pradėti jausti depresijai būdingus simptomus: nerimą, irzlumą, nuotaikų kaitą, nuolatinį nuovargį. Kodėl šis medžiagos yra tokios svarbios ir iš kur jų gauti?

Kas būna kai trūksta šių vitaminų ir mikroelementų?

Magnio

Kamuoja: galvos skausmai, mėšlungis, fizinis ir protinis nuovargis, sutrikusi atmintis, dėmesio koncentracijos stoka, nemiga, irzlumas, nerimas ir depresinė būsena.

Kodėl? Magnis yra gyvybiškai svarbus mikroelementas, kuris dalyvauja įvairių organų ir sistemų apykaitoje. Jis yra būtinas nervinių ląstelių mitybai, protinei veiklai, normaliam širdies ritmui palaikyti.

Kaip gauti? Norint savo organizmą papildyti magniu patartina valgyti grūdus, ankštines ir lapines daržoves, saulėgrąžas, moliūgų sėklas, riešutus, sėlenas, bananus.

Folio rūgšties (vitamino B9)

Kamuoja: nuovargis, galvos skausmai, atminties sutrikimai, nuotaikų kaita, depresija.

Kodėl? Folio rūgštis yra labai svarbi normaliai smegenų funkcijai palaikyti ir emocinei sveikatai užtikrinti. Ji reikalinga organizmo augimui ir vystymuisi, DNR gamybai.

Kaip gauti? Tam, kad folio rūgšties organizme nepritrūktų, patartina valgyti kuo daugiau salotų lapų, brokolių, petražolių ir špinatų. Šios medžiagos taip pat gausu kiaušiniuose, bananuose, melionuose, mėsoje, pupelėse, kepenyse ir inkstuose.

Vitamino B12

Kamuoja: dirglumas, nervinė įtampa, energijos trūkumas, atminties sutrikimai, nerimas.

Kodėl? Vitaminas B12 reikalingas nervų sistemos veiklai, raudonųjų kraujo kūnelių susidarymui, ląstelių dalijimuisi, DNR sintezei.

Kaip gauti? Vitamino B12 galima gauti į savo mitybą įtraukus patiekalus iš kiaušinių, žuvies, pieno, mėsos, kepenų ir inkstų.

Omega-3 riebalų rūgščių

Kamuoja: irzlumas, slogi nuotaika, miego sutrikimai, dėmesio stoka.

Kodėl? Omega-3 riebalų rūgštys stiprina širdį, yra naudingos sąnariams, gerina imunitetą, atmintį, nervinių impulsų perdavimą, padeda įveikti stresą ir kovoti su depresija.

Kaip gauti? Omega-3 riebalų rūgščių gausu riebioje žuvyje (tune, skumbrėje), kiaušiniuose, linų sėmenų, alyvuogių, rapsų aliejuose, moliūgų sėklose, graikiniuose riešutuose.

Kas gali padėti?

Ne visi žmonės mėgsta tam tikrus maisto produktus, juos gali valgyti ar įsigyti tam tikru metų laiku. Daugelio mūsų mityba ne visada būna tinkamai subalansuota, todėl dažnai ima trūkti ne tik mūsų sveikatai užtikrinti, bet ir gerai nuotaikai palaikyti būtinų vitaminų ir mikroelementų. Tokiu atveju savo organizmą rekomenduojama, pasitarus su gydytoju ar vaistininku, pastiprtinti maisto papildais.

Grįžti į ankstesnį puslapį