MPGA nariams

Darbietės siūloma pataisa varžytų verslą, perspėja asociacija

9 gegužės, 2013

Seimo narės Vilijos Filipovičienės siūloma Reklamos įstatymo pataisa dėl maisto papildų reklamos suvaržytų verslą ir galimai pažeistų Europos Sąjungos teisę, teigia Maisto papildų gamintojų asociacija (MPGA).

Darbo partijai atstovaujanti Seimo narė gruodį įregistravo Reklamos įstatymo pataisą, jog maisto papildų reklamoje privalo būti nuoroda „Reklamuojamas produktas yra maisto papildas”.

Reklamos įstatymą tobulinantis Seimo ekonomikos komitetas balandžio 24 dieną tokiai nuostatai balsų dauguma pritarė, toliau pataisas numatoma svarstyti Seimo plenariniame posėdyje gegužės 9 dieną.

„Jei Seimas pritartų siūlomam maisto papildų reklamos suvaržymui, maisto papildai taptų vieninteliais iš reklamuoti leidžiamų įprastinių produktų, kuriems taikomi tokie išskirtiniai reikalavimai”, – sako MPGA direktorė Neringa Bulakienė.

Pasak jos, V. Filipovičienės siūloma pataisa žmonių sveikatą galinčius stiprinti maisto papildus stumia link tokių sveikatai žalingų produktų kaip alkoholis ar tabakas, kuriems irgi taikomi ypatingi reklamos suvaržymai. V. Filipovičienė yra Sveikatos reikalų komiteto narė.

Rinkoje esančius maisto papildus kontroliuoja Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT). N. Bulakienė teigia, kad MPGA sėkmingai bendradarbiauja su VMVT, kad būtų pašalinti bet kokie prekybos maisto papildais ar jų reklamos pažeidimai.

Pasak jos, apmaudu, kad iniciatyvos suvaržyti maisto papildų reklamą ėmėsi Seimo narė, kuri pati į didžiąją politiką yra atėjusi iš nuosavo verslo, be to, atstovauja partijai, kuri skelbia siekianti, kad verslumo skatinimas taptų vienu svarbiausiu valstybės prioritetu.

MPGA pažymi, kad reikalavimus maisto papildų (kaip specialios maisto produktų rūšies) ženklinimui bei reklamai nustato Europos Sąjungos teisė, ir nė vienas Europos Parlamento ir Tarybos bei Komisijos reglamentų nenustato jokių specifinių ar išskirtinų reikalavimų maisto papildų reklamai.

Jeigu, kaip siūlo Seimo narė V. Filipovičienė, nacionalinėje teisėje būtų nustatyti papildomi reikalavimai maisto papildų reklamai, kurie nėra keliami Europos Sąjungos lygmeniu, maisto papildų gamintojai, reklamuojantys savo produkciją Lietuvoje, atsidurtų nelygioje padėtyje palyginti su kitose šalyse maisto papildus parduodančiais gamintojais, teigia MPGA.

Asociacija taip pat pabrėžia, kad reikalavimas maisto papildų reklamoje nurodyti, kad „reklamuojamas produktas yra maisto papildas” būtų diskriminacinio pobūdžio kitų produktų atžvilgiu.

Maisto papildų gamintojams būtų sukurtas išskirtinis reikalavimas, kuris apsunkina verslo sąlygas bei tampa papildoma finansine našta maisto papildų gamintojams – pasikeitus maisto papildų reklamos reikalavimams, maisto papildų gamintojams pabrangtų maisto papildų reklama, reikėtų adaptuoti ir keisti jau naudojamas maisto papildų reklamas ir pan.

Asociacijos manymu, tokios nuostatos įtraukimas pažeistų Konkurencijos įstatymą, numatantį, kad viešojo administravimo subjektai privalo užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę – draudžiama priimti teisės aktus arba kitus sprendimus, kurie teikia privilegijas arba diskriminuoja atskirus ūkio subjektus ar jų grupes ir dėl kurių atsiranda ar gali atsirasti konkurencijos sąlygų skirtumų atitinkamoje rinkoje konkuruojantiems ūkio subjektams.

Negana to, MPGA mano, kad siūlomas pakeitimas neatitiktų Konstitucija valstybei suteiktų teisių reguliuoti ūkinę veiklą apimties, kaip 2005 m. gegužės 13 d. nutarime yra nurodęs Konstitucinis Teismas. Konstitucinis Teismas yra konstatavęs, kad reguliuodama ūkinę veiklą, valstybė negali nustatyti tokio teisinio reguliavimo, kuriuo ūkio subjektams būtų sudarytos nepalankios, nevienodos ūkininkavimo sąlygos, varžoma jų iniciatyva.

Nuo 2006 metų veikianti Maisto papildų gamintojų asociacija vienija 11 bendrovių.

Grįžti į ankstesnį puslapį